viernes, 15 de diciembre de 2006

Queixa anunci TV3 / Queja anuncio TV3


20061215083040-chimp-marato2.jpg
Hola a tots i totes,

Us adjunto un correu de Fundació Mona (www.fundacionmona.org) en què podreu trobar un model de carta de queixa contra l'anunci de la Marató de TV3 en què s'utilitzen a dos ximpanzés. Potser algú de vosaltres ja ha rebut el correu directament de Mona. Trobareu adjunt dos fitxers, un amb el model de carta en castellà i un altre en català. Gràcies per tot.

**************

Hola a todos y todas,

Os adjunto un correo de Fundación Mona (www.fundacionmona.org) en el que podreis encontrar un modelo de carta de queja contra el anuncio de la Maratón de TV3 en el que se utiliza a dos chimpancés. Quizá alguno de vosotros ya haya recibido el correo directamente de Mona. Encontrareis dos ficheros adjuntos, uno con el modelo de carta en castellano y otro en catalán. Siento que el mail que os adjunto tan solo esté en catalán. Gracias por todo,

Miquel

---------------------------------------------------------------------------------------

LA MARATÓ DE TV3

Ens costa entendre com és que la Marató de TV3, que aquest any està destinada als malalts amb dolor crònic, faci servir a dos ximpanzés pel seu anunci. I és que TV3 ha estat d'alguna manera involucrada, o si més no al corrent de la feina que fem aquí a la Fundació Mona (www.fundacionmona.org), ja que hem sortit en diversos programes, com ara Veterinaris, Entre Línies, L'info K, Telenotícies...
Si també esteu en desacord amb l'anunci de la Marató, podeu enviar les vostres queixes a:

Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Entença 321
08029 Barcelona
Tel: 93 3632525
Fax: 93 3632478

Fundació La Marató de TV3
Ganduxer, 117
08022 Barcelona
Telèfon: 93 444 48 30
FAX: 93 444 48 32

Televisió de Catalunya, SA
Carrer de la TV3, s/n
08970 - Sant Joan Despí
Telèfon: 93 499 93 33
Fax: 93 473 06 71
o a l'apartat "queixes" de la web www.5430.cat

També a la productora que ha fet l'anunci:
Bassat Ogilvy Publicidad
934955555
Josep Tarradellas, 123, 2º
08029 BARCELONA


Feu sentir les vostres veus i el vostre rebuig. A la llarga potser hi haurà un canvi, però està clar que no ens podem quedar de braços creuats. Aquí us adjuntem una carta model perquè la feu servir si us sembla bé.
CATALÀ:

Benvolguts senyors,

Els vull fer arribar la meva disconformitat i rebuig per l’anunci que s’està emeten per la Marató d’enguany amb dos ximpanzés. En aquest anunci, i a qualsevol que empra ximpanzés, la crueltat potser no està en el moment del rodatge, però rotundament sí que ho està en el dia a dia de les seves vides i sobretot en el seu futur, que sol ser incert un cop passen dels 10 anys. Són animals socials molt intel·ligents, sensibles i longeus (poden sobrepassar els 60 anys) i viure tancats en petites gàbies, privats de tota relació social amb els seus congèneres, i sotmesos a uns ensinistraments que solen ser brutals, està ben lluny del que es pot entendre com una bona vida.

Anuncis com aquest, per molt bona intenció que tinguin, maleduquen al públic, i això fomenta la demanda d'espècies exòtiques, i sovint en perill d'extinció, com a animals de companyia. Això, evidentment, també impulsa el tràfic il·legal d'espècies. Segons la primatòloga i premi d’Astúries, Dra. Jane Goodall, per cada ximpanzé capturat pel tràfic il·legal d'espècies, en moren entre 10 i 30 individus. Crec que és una dada a tenir en compte, tractant-se d'un primat que ja està en greu perill d'extinció, abans de fomentar actuacions errònies amb anuncis com aquest.

S'ha de pensar més enllà del plató. I pensar que la televisió,a més d'entretenir, ha d'educar. Tots els esforços d’anys que s’estan duent a terme per conscienciar a la gent a ser més respectuosos amb el medi ambient i els animals es poden veure truncats amb un simple anunci de poc més d’un minut. Demano així que es deixi d'emetre aquest anunci i es canviï per un altre.

Nom:

Cognoms:

CASTELLÀ:

Apreciados señores/as,

Les quiero hacer llegar mi disconformidad y rechazo por el anuncio que se está emitiendo para la Marató de TV3 de 2006 en el que se utiliza a dos chimpancés. En este anuncio, y en cualquier otro que recurra a chimpancés, quizá la crueldad no esté en el momento del rodaje pero rotundamente sí que lo está en el día a día de sus vidas y sobre todo en su futuro, que suele ser incierto una vez pasan de los 10 años. Los chimpancés son animales sociales muy inteligentes, sensibles y longevos (pueden llegar a sobrepasar los 60 años) y vivir encerrados en pequeñas jaulas privados de toda relación social con sus congéneres y sometidos a entrenamientos que suelen ser brutales, está muy lejos de lo que se puede considerar una buena vida.

Anuncios como este, por muy buena intención que se tengan, maleducan al público y ello fomenta la demanda de especies exóticas, y a menudo en peligro de extinción, como animales de compañía. Ésto, evidentemente, también impulsa el tráfico ilegal de especies. Según la Dra. Jane Goodall, reputada primatóloga y premio Príncipe de Asturias, por cada chimpancé capturado para el tráfico ilegal de especies, mueren entre 10 y 30 individuos. Creo que se trata de un dato a tener en cuenta antes de fomentar actuaciones erróneas con anuncios como éste, considerando que los chimpancés son primates en un grave peligro de extinción.

Se tiene que pensar más allá del plató. Y pensar que la televisión, además de entretener tiene que educar. Todos los esfuerzos de años que se están llevando a cabo para concienciar a las personas a ser más respetuosos con el medio ambiente y el mundo animal puede verse truncado con un simple anuncio de poco más de un minuto. Les solicito de esta manera que se deje de emitir el anuncio y se cambie por otro.

Atentamente,

Nombre:

Apellidos:

No hay comentarios: